بهترین وکیل در تهران

بهترین وکیل در تهران - گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت

روند رو به رشد طلاق توافقی در ایران

یکی از عوامل این قضیه را می توان افزایش زنان مستقل در جامعه ایرانی دانست که دلیل این امر را می توان شرکت این دسته زنان در فعالیت های شغلی ، اقتصادی و اجتماعی و ... دانست که باعث قدرت آنها شده و آنان را از حمایت های مالی مردان بی نیاز می کند.

در نتیجه آنان به خاطر رهایی از مشکلات زناشویی تقاضای طلاق توافقی می کنند. در واقع این گونه زنان با آن دسته از زنانی که یصورت ستی ازدواج کرده و پس از مدتی در زندگی زناشویی به مشکل می خورند و به ناچار این مشکلات را تحمل می کنند فرق دارند.

+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 20:20  توسط ره جویان عدالت 

استفاده از وکیل در دعاوی خانوادگی مانند طلاق توافقی

دعاوی خانوادگی که از زمره حقوقی است که در قانون تعریف شده که برای زوجین در قانون مدنی، قانون حمایت خانواده و قانون آئین دادرسی مدنی راجع به بخشی از موارد و حتی قانون جزا که دربرگیرنده خط مشی زندگی و تکالیف و شرایط و حقوق خانواده ها را تعریف می کند. در این نوشتار بخشی از موارد مربوط به دعاوی خانواده را به صورت خلاصه برای شما توضیح میدهیم. برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این موارد میتوانید به صفحه ی مربوطه مراجعه کنید.

+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 20:17  توسط ره جویان عدالت 

جدایی آسان و بدون هیاهو زوجین با طلاق توافقی

مدارک لازم برای طلاق توافقی چیست؟

زمانی که زوجین بخواهند درخواست طلاق توافقی را به دادگاه ارائه بدهند مدارکی به شرح ذیل برای ثبت آن نیاز است: 
1- شناسنامه زوجین 
2- کارت ملی زوجین 
3- اصل عقدنامه در صورتی که در دسترس نباشد یا مفقود شده باشد هر یک از زوجین یا وکلای آنها می توانند با مراجعه به دفترخانه ای که عقد در آن صورت گرفته مراجعه نمایند و تقاضای رونوشت نمایند.

+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 20:15  توسط ره جویان عدالت 

تبدیل جدایی عاطفی به طلاق توافقی

زن و مرد میتوانند با توافق یکدیگراقدام به طلاق نمایند، لیکن مقصود از طلاق به توافق زوجین این نیست که اراده ي زن و مرد به یک اندازه در طلاق مؤثر بوده و به منزله یک قرارداد بین زوجین تلقیمیشود، چنین امري در فقه امامیه و قانون مدنی قابل قبول نیست، چراکه هر دو،طلاق را حق و اختیار مرد دانستهاند.

+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 20:11  توسط ره جویان عدالت 

طلاق توافقی چند روز طول می کشد؟ وکیل طلاق در تهران

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجین به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند هر توافقی که آنها در خصوص مهریه ، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود به عنوان مثال توافق می کنند زوجه مهریه را در قبال طلاق ببخشد یا دریافت کند و یا با شرایط توافق شده مهریه پرداخت شود بنابراین تمام موارد توافق در رای دادگاه منعکس خواهد شد و قابلیت اجرا دارد.

+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 20:06  توسط ره جویان عدالت 

نمونه دادخواست طلاق توافقی، وکیل طلاق توافقی

 قبل از ارائه نمونه دادخواست طلاق توافقی، خوب است که به این مطلب اشاره شود که متن دادخواست طلاق توافقی اهمیتی ندارد و در خصوص آن نباید وسواس نشان داد به بیان دیگر لازم نیست که زوجین یا وکلای آن ها در متن دادخواست جزئیات کامل توافق های زوجین (توافق نامه طلاق توافقی) را منعکس کنند صرف درخواست طلاق توافقی ساده کفایت می کند و بهتر است مشروح کامل توافقات زوجین حتی اگر برای آن ها قبل از دادخواست، صورتجلسه طلاق توافقی تنظیم شده باشد به مرحله مشاوره دادگاه یا حضور نزد قاضی موکول شود.

 

 

+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 18:39  توسط ره جویان عدالت